more from
RandomBeats Music

Mega Ran 10

by Mega Ran

supported by
BradMyers
BradMyers thumbnail
BradMyers You can tell he really loves Megaman. Beats are pure NES sounds and the lyrics are heartfelt. Favorite track: A Hero's Lament.
Aaron "ProtoBusterSwrd" Rodriguez
Aaron "ProtoBusterSwrd" Rodriguez thumbnail
Aaron "ProtoBusterSwrd" Rodriguez Once again, Mega Ran returns as the TeacherRapperHero that everyone loves and goes to town rapping bars over MM10's music. I highly recommend the "Sick!!!" track, as well as "Megalude 10" which is a cover of Solar Man's stage. Oh, and get this album online so you can listen to the EPIC remix of "Easy Mode"! Worth every penny!
-Aaron
Jeremy Sawdon
Jeremy Sawdon thumbnail
Jeremy Sawdon Solid album! Each track rocks! The genius of entwining v.g. with hip hop will always amaze me. Ran and friends are on fire! Favorite track: Sick!!!.
more... more...
/
  • Streaming + Download

    Over a year in the making, an album comprised of songs inspired by the Mega Man 10 soundtrack. Thank you to the fans who encouraged this release. As always, thank you for supporting independent music. Any proceeds from Random's music goes right back into creating more music for you.
    Purchasable with gift card

      $6 USD  or more

     

  • Get Mega Ran 10 CDs and more at HelloMerch!

1.
2.
Lookin' Up 03:16
BRIDGE we aint givin up, nah we aint get enough go on get em up - dont - look - down v1 im the difference between all the kids in the scene im like Pippen on D nobody gettin through me people thinkin im rich cuz im livin the dream but how quick they forget aint no trick to it the truth is im resolute i do what you never do better than you'd ever do so let em through i say im a changed man, i got a new game plan the logo is new, yet still its same clan CHORUS Things are lookin up, oh finally, I thought I'd never see the day when you'd smile at me We always fought through oh when we try I'm always wrong but, you're never right you've never right when i writin a rhyme take my life and my times put em right in the lines seem's obvious but when i first started spitten everything was written was undoubtedly fiction like a lotta kids but eventually, i decided to be true to me best decision that i had ever made now every September the 3rd is like July 4 we up in magazines, we headline tours, i never coulda dreamt this in 94 got here in 5 years, imagine 5 more when i made the call i aint wanna rap further now im sick, parkinsons, aspbergers my music is therapy to whoever hearning me cause part of me still.. wanna wish a disease on whoever didn't believe before you pick up and leave keep a trick up ya sleeve CHORUS man i come from a block where we struggled and fought slang a couple of rocks brothas takin no shorts and the name of the game here's survival, outlast your rival, its cut throat gunsmoke but yo, amongst those inhabitants you'll also find a couple law school graduates we aint all savages, its easy to blame the kids when they aint the reason that thangs is the way it is naw it isnt perfect, but we make it work handshakes is cool, but i need paperwork yo my man got a raise but he still underpaid gotta work like a slave like he aint good enough but he went in today put a smile on his face and made an old lady's day, now that's lookin up
3.
Commando 03:08
4.
Sick!!! 03:30
i'm under the influence of something worse than influenza got all the symptoms, sore throat achy joints, clammy hands dry cough, fever, somebody call the ambulance i'm up all night, tossin like a dryer load sweatin like im at a club that violated fire code crypto sporid-e-o-sis these days im too debilitated to focus hope this, blows over expeditiously its attacking me viciously i got people to save, but nobody can save me hope it aint scabies or rabies, or maybe its encephalytus, malaria whatever it is its Robot city in a state of mass - panic hysteria - vacate the area, i did hear that adult chicken pox can bury ya picture me bedidden just cuz im feelin rotten thats a quick way for a hero to be forgotten whoever was plottin, this scam was ingenious imma need walgreens rite aid and cvs could it be age related running, jumping and evading for years, reflexes fadin shortness of of breath, my chest is infected, maybe its just this dust or asbestos (cough) i need a doctor i need a doctor i need a doctor right cant stop the fight now i gotta fight now Hypo-chondriac trying to rap Wit a heating pad Under my cap I'm online reading some home remedy book, can't believe a little virus is gettin me shook Coughing, aching stuffy head fever Protoman callin me a diva Till I blew chunks on his suit, that made a believer, out of em, lot of em, infected as we are Me and roll checked in the ER, doc says We are, unable to help you All out the vaccine take a number Roll gets 99, I get a hundred So much bad luck it's makin me wonder I gotta find wily and see what he's up ta Rush ta the jet, heading to his structure I pains me say it but I need his help, Rolls getting worse, I can take care of myself, but that's family i need a doctor i need a doctor i need a doctor right cant stop the fight now i gotta fight now Things turn strange when I visit the doctor Not only was he not involved, he had a box of the vaccine tucked away in a safe place said he would give it to us, If we could lay waste To the robot masters gone wild Cuz they been wreaking havoc for a while This whole thing was perplexing cuz just last year he had light on trial Now I'm supposed to trust you man He said "I know it's difficult to understand" But times running out," on everything I cherish i can't let roll perish so I gotta grin and bear it And I strap on the helmet, call me a doubting thomas but can I believe him cuz he promised But I do it anyway disgusted Deep down believin DR Wily can't be trusted but man....
5.
I was sittin on my sofa Now the weight of the world upon my shoulders Average men became soldiers The day the robots took over Unplug Before the machines get a hold of you Unplug You flip the switch but who's controlling who? Unplug You turn it on but who's controlling who Unplug You press the buttons but -- Verse 1 My gps froze can't get directions, I need google or Siri just to answer a question I change the channel every 10 seconds Can't function if I lose my Internet connection Outta my zone, I lost my iPhone I wouldn't even know the number to my moms home Even if I have a lousy waiter Can't get the tip straight without a calculator, I want my space like timberlake When I get it I can't get it straight It's impossible to innovate Roadblocks on the information interstate Coud it be another side effect of inner hate Hungry wolves snatching portions off my dinner plate, sickening, Even when im in the club, I get pinged all night by every social site I'm a member of Seem like I'm not even me any more Went from social butterfly To social media whore And we all seen the pictures and signs from the scriptures, That say false idols will get ya But still we slaves to technology, And I don't see a way out coming, but there's gotta be! My philosophy is this: Why waste time, wit set backs Cuz times the only thing ya can't get back Unplug Before the machines get a hold of you Unplug You flip the switch but who's controlling who? Unplug You turn it on but who's controlling who Unplug You press the buttons but -- All the stuff that I used to commit to memory, they threw it outta schools, they just let em be, They call it useless, cause nobodys gonna ask you what the surface area of Duluth is We used to learn from mistakes, Now I can't try cuz I got no time to waste, I heard em say Why waste time, wit set backs Cuz times the only thing ya can't get back used to enjoy our heated arguments Now a trip to wikipedia ceases all of it you know where i be at then You know why i cant relax, Was Told I need To detox, all I did was relapse I was late to work because of my alarm While a kid used his ps3 to arm a bomb I try to say it just what us kids do Technology's a tool, but a crutch is too I was sittin on my sofa Now the weight of the world upon my shoulders Average men became soldiers The day the robots took over
6.
You ever have an urge that you couldnt fight? That deep down inside something isn't right Well I get that Feelin each and everyday Don't know what to do, don't know what to say, 2x Ayo bro I feel ya, ya story is familiar Trying to do right while folks tryna kill ya-- This path ain't easily walked Though I know what I believe in my heart I got a mission to complete Part of that is not envisioning defeat So feel what I'm spittin on this beat We go back la-z-boyz, Since the 80s boys, makin crazy noise And when you tried to get me I understood, I just wanted you to come to good Then It all flashed like a photo, put me on lean sorta somethin like a cholo, ohno, not my brother proto Till it's time to go doe, yo you still my bro So I hope that you feel this yo I need u to fight the urge help ignite the surge Cuz Itll kill me to kill my bro Ya know? CHORUS You ever have an urge that you couldnt fight? That deep down inside something isn't right? Well I get that Feelin each and everyday Don't know what to do, don't know what to say, 2x Wilys robots going off I ain't havin it I was about to go off to battle wit Rush by my side like always Had a feeling in my gut that something wasnt kosher all day, Chalked it up to the shake and steak I ate, Then all of a sudden Dr wily comes in the place and he's Asking for help saying his ship was smashed, the robots took his stuff, straight dipped and dashed, But he said he buildin a cure To the disease that had brought robot city to his knees. I wasn't down but The doctor pleads and gets into that familiar position on his knees I told him get up, and we agreed to help, But Doc light says I can't do this one myself... And just then I hear a whistle and see a yellow scarf, I feel a lump in my throat and heavy heart Cuz When i see my bro-ther, I don't know whether to stretch my arms or charge the buster Roll runs for cover I stand my ground And he says I'm hear to help, bro, imma hold you down Not sure if I can trust him but my choices are minimal, shysty individual, or career criminal, Proto I'm not kidding you Look at me wrong and I might have to out your circuits on the wall-- just keepin it real, bro CHORUS 2x You ever have an urge that you couldnt fight? That deep down inside something isn't right Well I get that Feelin each and everyday Don't know what to do, don't know what to say
7.
there are none.
8.
Verse 1: Random Me and Warrock keep it moving like the floor’s hot Don’t quit your day job, you might get a tour slot, See those dudes, rollin up, we don’t move, man the flow’s crazy, 302′d Foolish, parker lewis cuz he don’t lose Skills don’t equal murders or kilos moved Guess I’m stating the obvious, (he probably is) since 07 been flooding the net like a tsunami hit So put ya hand up, turn to a fist take the other hand clamp it around your wrist Charge up and blast on a wannabe Dwight Howard in the post, its foolish to front on me otaku like pocky and ramune Never take a day off not even bank holidays So what u got is a, problem I’m tellin y’all, the Blue bomber and the man with the yellow scarf chorus: (Adam) You got the sickness, we’re bringing the cure We blast it out of the speakers, until it’s shaken’ the floor (Ran) cuz im focused more than ever before you know we ready for war, we gotta settle the score verse 2: warrock Well I’m the protoman, to your megaran Came to lend a hand, Adam is ready and willin’, to fight the vilain Cuz it seems that machines is failing’ So society needs savin’ You feelin’ good, Ran? I feel amazin And if Wily approaches light, if protoman joins the fight Then there’s nothing they can’t do, to stop this blight it’s like Random and WarRock, you loving’ the sound we make ya throw ya hands up and wave ‘em around Cuz I’m feeding’ off your energy, battlin’ back the enemies Knowing I got the tendency to rock this stage And I’m seeking out the remedy, Megaran in the meantime, Got the sick skills enough to beat this game… Yeah, that’s our cause, and we standin’ on the platform While..listeners ask for..me to rap more.. So like, man, if I’m so amazin, geez Must be why..Mega Ran got me up on this beat chorus: (Adam) You got the sickness, we’re bringing the cure We blast it out of the speakers, until it’s shaken’ the floor (Ran) cuz im focused more than ever before you know we ready for war, we gotta settle the score verse 3 WarRock: Ayo ran – what up Adam – stop the track for a second I gotta restart my game, back it up for a second Cuz it feels like I died a million times Tryin’ to get through this level – it’s like you’re reading my mind Cuz I struggled to find the combination in lines, there with the beat – sometimes you know it’s harder to find So when you called me back to fight right along at your side Happy to take up the cause, so haters they better hide Random Got the elixir to fix ya, The Spine twister It’s goin down like The Catalina Wine Mixer we rock steady, they raven (raving) like Scott Levy, I say that u not ready, I’m from where they chop Chevys And bounce em like bad checks, Comic con to MAGfest Mad fresh, Spittin my rhymes can cure bad breath (Halitosis?) espi-alla-dopeness focused, stopping something this explosive is hopeless. chorus: (Adam) You got the sickness, we’re bringing the cure We blast it out of the speakers, until it’s shaken’ the floor (Ran) cuz im focused more than ever before you know we ready for war, we gotta settle the score *beat change* Adam I’m pulling end to end burners on the walls of your room So Pump Man’s all distracted with a mop and a broom “Yo, he’s a neat freak” I see that, Ran, I mean I am… Down, gutter, and dirty when I’m rocking it, too So Pump it up! I gotta full life bar, And wonderful weapons to try to fight, hard, back against this light boss Wipe off the mess, “cuz we’re back on the scene” Washin’ him down the drain, it’s so fresh and so clean Random It’s time to figure out this sickness and what caused it, Next in my target, is this leaky faucet, Pump man, you need to know something I never been a punk man, now you outta tune like a stumped band You got my back proto? (yeah that’s a given) Cool, Lay some fire While i get into position equipping the thunder wool so I can light up his life, I’ma need a tougher challenge, this was ‘hardly a fight’
9.
Bassnium 02:21
Y'all know how I do it man I leave em mega flustered Im The only mega man, and you're a mega buster Sick as roboenza, and think it's time to end ya, incapacitate ya game, and all of it's members, Gimme the triple blade water shield Solar blaze and chill spike, Check all the nuts and bolts screw em on real tight Don't wait up cuz this might be long one Cuz I ain't coming back until theyre all done, It was like a quiz show and mega picked the wrong one, Blue bomber loves lasagna but now imma make some sauce run, Toss one after the next with the wheel cutter, Crab puncher or whatever, trust they will suffer Whether proto is there or not I don't care a lot, all I need is to be strongest, head of the flock, Evil energy capsules got me dashin, Double jumpin, bustin long as the bass pumpin, Let me tell you somethin, No pleasure it's all pain It's my game you're small change, remember the name it's BASS! That my name don't you forget it Anytime and anywhere I'm always down to set it, let's get it How low can u go As low as I need to, I prove that I'm the strongest, Fool we don't need you My name is BASS! Takin down these junk bots wit one shot: the fun stops (badder than bad cuz the brother is madder than mad) Shot caller, I'm mean as a Rottweiler fitted wit shock collars, ready to stop all a-- your play, my forte is guns not swordplay, enemies be warned tou in for a short stay Its your day, so i just Adjust the levels on em, I tried to warn em now I gotta sic treble on em wily built me and broke the mold, So its no doubt that I'm the strongest And highest up on the totem pole He's got no control, Give it up for free will If he was smarter he'd have probably had me killed So dont think we friends were associates, I'll deal with you later on when it's appropriate But for now on roboenza's where my focus is, This is another sick scheme I just know it is, One bass buster blast and his whole games through I won't give him a chance like you always do You know what they say about he who hesitates in war: he who hesitates is lost- my name is BASS! That my name don't you forget it Anytime and anywhere I'm always down to set it, let's get it How low can u go As low as I need to, I prove that I'm the strongest, Fool we don't need you My name is BASS! Takin down these junk bots wit one shot: the fun stops (badder than bad cuz the brother is madder than mad)
10.
Cuz I don't wanna be a a-hole Too many yes men I need someone that'll say no I don't have much in terms of payroll Sometimes I wanna make music and lay low I don't know what else to say yo Consider this my announcement, Now hiring, I need management not street teaming and flyering, I can tweet my own links thank you kindly, Don't need someone cosigning and following blindly (I need a manager) Cause it's getting more tedious Dealing with the websites and media I'm in need of a, manager that won't do it for wealth, Just someone who can do more than I do for myself, Cuz some days I spend more time promoting and soliciting Than I do listening to beats it's kinda sickening, I need someone to filter through my emails, pick out the important ones and summarize the details Then when I see cats and they ask "did u get it?" I can say "naw my manager musta hid it" I like netflix and xbox But I'm at my PC more than cats when a desk job (i need a manager) Cuz I don't wanna be a a-hole Too many yes men I need someone that'll say no I don't have much in terms of payroll Sometimes I wanna make music and lay low I don't know what else to say yo Record labels say they don't know how to market me Need me to stay in one lane so they can target me But they don't understand it's hard for me Plugged into games and hip hop like ventricles and arteries I get requests to call people when theyre sick How do I respond to that without being a prick? When someone ask me to pay to play, I wanna cuss em out but instead injust to stay away, Times like that i wish I had management Cuz im faced with the bs I can't handle it Im not the type to give cats the runaround Like all these fake dudes claimin that they rep the Underground And I can spend my time doing what wanna do And thats Make dope records for yall to party to Or if i have a stalker fan and dont know how to handle her, I can always say, yo, holla at my manager one time i did a little experiment, When I was coming up and gainin some experience I wrote my bio in the 3rd person, Pretended I wasnt me, but a 3rd person, A manager, rep, whatever worked And when cats responded, they were never jerks Even if they couldnt invite me, They spoke to management, they spoke politely, But if I say I represent myself, My music's dope, book me, I'm gonna need some help It's like when jobs ask you if you got experience, But no one hires anyone without experience So how am I supposed to gain some experience!? I just rhymed 4 bars with experience. See, this is how stressed out I am man.. It's affecting my rhyme skills... I really, really, need managment.
11.
12.
13.
Ten 02:44
14.
Never be another man it's mega man forever, Verse 1 I look at my favorite gaming site and what do I see, Capcom pulling the plug Megaman legends 3 Now I gotta be honest, I wasn't really sweating it But something seems strange, and I don't like where it's heading kid First in line for marvel capcom 3, Then I found out Mega wasn't DLC, All good not a problem, I guess no one wouldve stopped em But it seems hes on a slalom headed straight to the bottom Maybe I was the only kid who had-a dream, Of a helmet armcannon, a metal dog and a magnet beam, Imagine me an overbite, fillin sketch books with prototypes, then it all changed overnight Got into girls, sat the games down, Girls werent interested it came back around, Mega Man dropped, i copped every iteration, nes , genesis super to Playstation So universe had me gassed when I watched the demo, Then Inafune left, and then we got the memo, Ads had us wanting more, interviews, something raw, but unfortunately it's now on the cuttin floor, CHORUS I'll never forget what you gave to me, Keep walking the path that you paved for me I need everyone out there to seethere Never be another like you I'll never forget what you gave to me, Keep walking the path that you paved for me I need everyone out there to seethere Never be another, man it's Mega Man Forever, What? Look in my mailbox and what do I see Nintendo power, issue number 3 And yup, Mega man 2 is the cover story Gotta convince my momma to buy it for me Easy, all I gotta do is keep my room tidy Do my homework, floss and brush nightly, Long as I wasn't-- breaking the rules I always got the newest toys but couldn't take em to school And out the blue, when we took a trip to Clover Saw Mega man was only 20 bucks, it was over Wasn't even sure the game was official, cuz on the cover was lame old dude with a pistol, Took it home and I loved it, Didn't come outside for a week, told my homies I was punished, I remember - the day I entered dr wilys fortress I remember- The day I beat the yellow devil with the Pause trick Fast forward, Got you tatted on my bicep, And when I travel the country I see hundreds just like it, Today's generation might feel you like we did, but I'mma make sure they know, best believe it Mega Man, known as Rockman (ロックマン Rokkuman) in Japan, is a cybernetic video game character, and the main protagonist of the Mega Man game series developed by Capcom since 1987. The pixel art for the character was created by the designer of the original game and later refined by Keiji Inafune. Since then, he has become one of the company's primary characters and one of the video game industry's most recognizable icons. Mega man forever.
15.

about

A collection of songs inspired by the Mega Man 10 soundtrack. Don't expect this to be as cohesive as previous releases, but just as fun.

credits

released November 11, 2011

2011 RandomBeats Music LLC/Neosonic Productions. Production and instrumentation by Random, Mustin, Andre Jackson, Derrick Canton, Torzelan, Mutherpluckin' B, Frelance, Lost Perception, Holly Fulton, Pelicaine!, K-Murdock and DN3. Guests include: Storyville, Beefy, Phill Harmonix, Wordspit, Open Mike Eagle, Adam WarRock, DJ Rocktopus. Art by Thor Thorvaldson. Mastering by Kyle Murdock for Neosonic Productions. Thanks to all Capcom staff, past and present, who inspired me to keep making Mega Man rap.

license

all rights reserved

tags

about

Mega Ran Phoenix, Arizona

“Mega Ran's proven he can excel in storytelling, punchlines, poignancy, freestyling and, well, pretty much any other way you can measure an MC.”

— LA Weekly

An incredible impromptu "freestyle" MC, Ran's unique combination of fantasy and introspective hip-hop has found its way all over the world, into leading press outlets and most recently, into the Guinness Book Of World Records.
... more

shows

  • Nov 04

contact / help

Contact Mega Ran

Streaming and
Download help

Shipping and returns

Redeem code

Report this album or account